Od 2015 roku Pożyczki Yanok pomogły zrealizować setki projektów firmom z różnych branż. Chociaż dominują wśród nich przedsiębiorstwa związane z rynkiem nieruchomości, udzieliliśmy finansowania także wielu przedstawicielom innych branż. Jednym z ciekawszych projektów w naszym portfolio jest pożyczka udzielona na przygotowanie do sezonu firmie, zajmującej się produkcją oraz e-sprzedażą odzieży sportowej.
Czas czytania: 2 min
Kim był klient?
Naszym Pożyczkobiorcą był właściciel firmy z branży e-commerce, która produkuje oraz sprzedaje online odzież sportową oraz górską. Ze względu na rodzaj asortymentu działalność firmy podlega dużej sezonowości. Szczyt sprzedaży przypada na zimę, gdy popularnością cieszą się kurtki, czapki, rękawiczki i ubrania odpowiednie do zimowych sportów i górskich wędrówek, a kolejny pik następuje latem, wraz z wakacyjnymi wyjazdami. Klienci docenili wysoką jakość produktów e-sklepu i początkowo niewielka marka w ostatnich latach zyskała dużą popularność.
Dlaczego klient potrzebował pożyczki dla firmy?
Czy sukces może być czymś problematycznym? Jeśli wierzyć popularnemu powiedzeniu „padł ofiarą własnego sukcesu”, to w niektórych przypadkach: owszem. Tak mogło stać się w przypadku naszego Pożyczkobiorcy. Popularność jego odzieży górskiej i sportowej była tak duża, że w okresie zimowym nie był w stanie odpowiedzieć na zapotrzebowanie. Wysoka jakość i sprawny marketing sprawiły, że towary błyskawicznie znikały z magazynów i jeszcze przed końcem sezonu na kartach produktów znalazły się informacje o ich niedostępności. To sukces, o jakim każdy przedstawiciel e-commerce marzy, ale też sytuacja, która – jeśli nie spotkałaby się z odpowiednią reakcją – mogłaby zahamować rozwój sklepu lub nawet w dłuższej perspektywie mu zaszkodzić. Klienci, którzy nie mogą kupić upatrzonych towarów, łatwo przechodzą do konkurencji, a ciągła niedostępność produktów nie sprzyja to ani budowaniu pozytywnych doświadczeń z marką, ani lojalności wobec niej.
Właściciele zdecydowali więc, że nadeszła pora na rozwinięcie działalności przedsiębiorstwa. Wymagało to jednak kompleksowego podejścia: w końcu firma nie tylko oferuje online swoje produkty, ale także je produkuje. Przygotowanie do sezonu oznaczało więc duże wydatki, związane z zakupem większej ilości materiałów, zwiększeniem produkcji, zatrudnienia, przygotowaniem powierzchni magazynowej oraz z marketingiem. Koszty skumulowały się więc jesienią, podczas której zyski z bieżącej sprzedaży były stosunkowo niewielkie.
Szybka pożyczka na przygotowanie do sezonu
Klientowi zależało na znalezieniu szybkiego finansowania, którego pozyskanie nie będzie wymagało od niego przechodzenia przez długie, żmudne procedury i liczył na elastyczne dostosowanie warunków spłaty do swoich potrzeb. Zamiast banku wybrał więc Fundusz Hipoteczny Yanok. Wnioski pożyczkowe analizujemy już w ciągu kilku godzin, a po dostarczeniu wszystkich niezbędnych danych błyskawicznie przygotowujemy propozycje harmonogramu spłat i kosztów, spośród których klient może wybrać najbardziej odpowiadającą mu opcję. Dzięki temu szybko udało się przeprowadzić konieczne analizy i formalności, a Pożyczkobiorca w ciągu kilku dni miał potrzebne pieniądze na koncie. Zabezpieczeniem finansowania była działka, należąca do właściciela firmy, spełniająca nasze kryteria.
Dzięki przypływowi pieniędzy marka mogła zaoferować klientom szerszy asortyment i przeznaczyć większą sumę na marketing. Pozwoliło to nie tylko na zwiększenie obrotów w sezonie oraz szybkie spłacenie pożyczki, ale także na długoterminowe poszerzenie bazy klientów i podniesienie świadomości marki.